Ad Blocker Detected
Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker.
Sa iei masa in oras este astazi cea mai raspandita forma de divertisment metropolitan, iar restaurantele de tot felul, locurile unde se desfasoara aceste ritualuri moderne, sunt niste scene mobile, cu decoruri bine gandite si atent realizate.
Pentru alegerea unui design reusit este necesara cunoasterea pietei: ce vor clientii, ce asteptari au, ce experiente – placute sau neplacute de la alte restaurante. Studiile de piata sunt importante in acest punct al proiectului, pentru ca ofera date despre evolutia ofertelor si contureaza tendintele in domeniu. Dar, in final, interiorul restaurantului trebuie sa fie programat pentru profitabilitate, caci investitia trebuie sa se incadreze in bugetul alocat – de cele mai multe ori insuficient pentru entuziasmul proiectului. Trebuie luate in seama fluxurile de productie si servire si, nu in ultimul rand, e bine sa fie consultati si proprii angajati, care dau sugestii utile – in fond ei sunt cei care se vor misca in noul spatiu.
De unde pornim? De la concept: el trebuie sa fie bine definit, trebuie adaptat viziunii companiei, vocatiei ei si brandului in sine, pentru a avea longevitate, trebuie sa fie consistent – sa aiba efectul scontat zi de zi, in orice circumstante. Un design bun pentru conceptul ales trebuie sa aiba ‘market appeal’ – sa percuteze la clientii locali, sa fie concentrat pe valorile lor culturale si sociale. Pe scurt, designerul de restaurant trebuie sa examineze brandul si sa integreze fiecare element in conceptul destinat localului, conform pozitiei sale in piata si scopurilor operationale.
Locatia restaurantului este esentiala
Multi patroni cauta locuri functionale, vizibile, cu chirii rezonabile si cu dotari. Dar e la fel de important de urmarit cum se potriveste brandul propriu cu imprejurimile, caci designul unui restaurant incepe din afara lui. Iar in ‘interior’, alegeti-va atent angajatii, caci ei fac parte din design, sunt atmosfera vie, mobila a restaurantului – prin uniforme, atitudine, comportament.
In industria ospitalitatii, stilul interiorului este in legatura directa cu clientela si cu locatia – inainte de a stabili un stil, aflati raspunsul la cateva intrebari: cine va sunt clientii,.ce experienta doriti sa le oferiti, cu ce interioare sunt ei obisnuiti, ce imagine are marca dvs si ce imagine noua doriti sa creati prin ‘operatia estetica’ a unui design nou. Puteti alege o tema lejera, actuala (gen ‘Buddha-Bar’), o tema-divertisment (de exemplu ‘Columbus’), puteti crea un restaurant gen – expozitie culinara, unde bucatarul este vizibil, sau incercati sa reconstruiti senzatia de vecin, vecinatate, loc de care apartii, ca in celebrul bar Cheers, ‘unde toata lumea iti spune pe nume’.
Tendintele actuale in designul de interior se bazeaza pe elemente diverse, combinate in mod surprinzator si creativ: metal (aluminiu satinat, otel brut, arama si alte finisaje originale), lemn (artar, lemn striat (‘zebra’), nuc negru, caramiziu ‘cherry brazilian’), fibre naturale ( iarba de mare, sisal, iuta), sticla (sablata, securizata, cu texturi, colorata (vitralii), gravata, colorata), materiale (plus, piele naturala, alte fibre naturale, materiale transparente), culori (tonuri de maro, nuante de verde, culori puternice), lumini (filtre colorate, leduri, fibre optice, aplice, lumini laterale si de podea), plus alte elemente – caramida aparenta, pluta, straifuri de piele pe podea, dar si cele din granit sau din alte tipuri de pietre.
Un design adecvat de restaurant trebuie sa ia in considerare si acustica incaperii – materialele acustice sunt folosite pentru a crea un mediu mai linistit, pentru un plus de confort. Panelurile acustice si tavanele duble pot fi folosite pentru a crea o ambianta mai placuta si confortabila.
Iata ca sunt multe decizii de luat atunci cand ‘imbraci’ unui restaurant. Dar, asa cum haina il face pe om, designul face diferenta dintre un loc oarecare unde poti servi masa si un restaurant in adevaratul sens al cuvantului, unde revii cu placere si de unde ai impresii estetice, nu doar culinare.